A List Magazine ∙ September 30, 2020 ∙ 3 min read

Sustenabilitatea nu mai este un trend, ci o necesitate pe care o înțelegem tot mai mulți. Companiile devin din ce în ce mai responsabile și mai grijulii față de mediul înconjurător, iar noi ca și consumatori încercăm să abordăm în fiecare zi obiceiuri cât mai puțin nocive pentru lume, pentru noi, pentru ceilalți. Da, am devenit mai serioși în privința acestui subiect, mai responsabili, mai buni și mai atenți și poate că și acest an 2020, așa cum a fost până acum, și-a pus amprenta asupra modului în care vedem astăzi lumea care ne înconjoară. 

De ceva vreme, mergem la cumpărături având la noi mai mult decât lista cu cele necesare – avem în minte lista unor valori la care aderăm zilnic: să cumpărăm cât ne trebuie (pentru a nu face risipă), să fim atenți la ingrediente (vrem surse naturale), produsele să aibă ambalajele reciclabile și biodegradabile (impact minim pentru Planetă), să cumpărăm eficient (produse bune la costuri accesibile) etc. Aceste criterii sunt valabile și când cumpărăm produse de îngrijire personală, produse care să ne ajute și cu care să ne simțim bine. Așadar, ne-am aruncat privirea către raftul cu produse de beauty și am vrut să vedem care sunt eforturile pe care brandurile din această industrie le fac pentru viitorul Planetei, pentru binele oamenilor. 

Nature Box, Fa Beach Love și Schauma Ocean Passion, ediții limitate cu ambalaj 98%, respectiv 96% din plastic social 

Henkel, unul dintre cei mai mari jucători din industria de beauty la nivel internațional, are pe piața locală branduri apreciate de consumatori prin prisma eficienței produselor, a unui raport calitate-preț foarte bun, precum și a unor tehnologii inovatoare și ingrediente revoluționare. Pe lângă toate acestea, compania pune mare accent pe latura sustenabilă și responsabilă a brandurilor pe care le deține. 

Împotriva deșeurilor de plastic și a sărăciei

Pornind de la o realitate copleșitoare – aceea că în fiecare an, aproximativ 8 milioane de tone de plastic ajung în oceanele lumii, iar mare parte din cantitatea de plastic provine din țările în curs de dezvoltare, Henkel împreună cu Plastic Bank (plasticbank.com) luptă încă din 2017 pentru un mediu mai curat și condiții mai bune în comunitățile sărace. Astfel, compania alături de Banca de Plastic a amenajat centre de colectare unde localnicii primesc sume de bani sau acces la diverse servicii (medicale, școlare) în schimbul plasticului colectat de pe plaje sau soluri. Așa ia naștere plasticul social, iar branduri precum Nature Box, Fa și Schauma folosesc acest tip de plastic pentru realizarea ambalajelor (cele trei branduri au lansat pe piața din România ediții limitate care au ambalaje cu 98%, respectiv 96%, plastic social). De altfel, în 2019, Fa a fost recunoscut de către Packaging Europe drept primul brand care utilizează plasticul social pentru ambalajul produselor destinate consumatorilor, fiind recompensat cu Premiul pentru Sustenabilitate. 

Ajutor pentru micii fermieri 

Mai mult, Nature Box, brand lansat în România în 2018, cooperează cu organizații internaționale de dezvoltare și sprijină micii fermieri în cultivarea responsabilă a materiilor prime. În India, de exemplu, Nature Box sprijină producătorul Solvay și organizația non-profit TechnoServe în cultivarea sustenabilă a guar-ului, ingredient utilizat în produsele Nature Box, derivat din fasolea guar. Adițional, Henkel colaborează în mai multe țări și cu organizația de dezvoltare Solidaridad, inclusiv în  Nigeria, pentru a produce sustenabil ulei de palmier, un alt ingredient  folosit în produsele Nature Box. Produsele brandului sunt vegane, pline de vitamine și antioxidanți, fără  silicon, coloranți arti ciali, sulfați sau parabeni.
Cel mai recent Raport de Sustenabilitate Henkel vorbește despre obiective foarte ambițioase privind reducerea amprentei asupra mediului înconjurător până în 2030 de aceea suntem  încrezători că rafturile produselor de beauty vor pline cu cele mai eficiente soluții pentru îngrijirea personală și, totodată, cu cele mai responsabile, sustenabile și earth-friendy branduri. 

Fa Pure Paradise, 93% ingrediente de origine naturală și ambalaj reciclabil

Foto: hepta.ro

(P) 

Related Posts

Taylor Swift și-a lansat un nou album- The Tortured Poets Department

Taylor Swift (34 de ani) nu ia nicio pauză și lansează cel de-al 11-lea ei album de studio,…

Marian Pălie, curatorul secțiunii de fashion RDW 2024: „Designerii români au devenit recunoscuți pentru inovație, creativitate și calitate”

19 proiecte de fashion vor face parte din expoziția centrală Romanian Design Week 2024, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor…

Julia Roberts, în următorul film al lui Luca Guadagnino

Regina comediilor romantice revine cu un nou proiect surprinzător, semnat de Luca Guadagnino, autorul recentului succes Challengers. Julia…

Se pregătește un nou serial marca Game of Thrones

Fanii serialului Game of Thrones au motive de bucurie, deoarece o nouă producție care are legătură cu acțiunea…

Jennifer Love Hewitt își lansează cartea de memorii, Inheriting Magic

Actrița Jennifer Love Hewitt (45 de ani) își lansează cartea de memorii Inheriting Magic, iar pe copertă apare…

UNDA lansează “Spring Dining Experience” un concept fresh, de primăvară, cu experiențe pentru toate simțurile

Restaurantul UNDA Open Cuisine revitalizează scena culinară din nordul Bucureștiului cu lansarea conceptului de “Spring Dining Experience”. Acest…

The Motans și Andra sunt noile voastre personaje preferate în videoclipul piesei ,,Înapoi în viitor”

V-a plăcut, v-a rămas pe buze, iar acum puteți urmări povestea de iubire a piesei ,,Înapoi în viitor”,…

Care sunt cele mai căutate destinații în 2024?

Îți prezentăm topul celor mai căutate destinații din 2024, potrivit rezultatelor comunicate de platforma de turism Airbnb. La câțiva…

Victoria Beckham, la 50 de ani – Iată 12 lucruri mai puțin cunoscute despre vedetă

Victoria Beckham împlinește pe 17 aprilie vârsta de 50 de ani. Fosta componentă Spice Girls, actual antreprenor și…

Cine a fost partenera lui Roberto Cavalli- Modelul suedez Sandra Nilsson (38 de ani)

Celebrul creator de modă italian Roberto Cavalli a decedat pe 12 aprilie, la vârsta de 83 de ani,…