adele

Cum ne detoxifiem natural organismul după excesele de Sărbători

Andreea Diaconu, în cea mai nouă campanie publicitară a brandului “Massimo Dutti”

Adele face cheltuieli extravagante la început de an: Și-a cumpărat o casă de 58 de milioane de dolari în Los Angeles

Sărbătorile de sfârșit de an au însemnat, pentru mulți dintre noi, o perioadă plină de excese alimentare, în care am consumat preparate tradiționale mâncate în cantități care afectează digestia, silueta și starea de sănătate per ansamblu. Nutriționistul Gianluca Mech ne dezvăluie cum ne detoxifiem natural organismul după excesele alimentare din această perioadă.

Ce înseamnă detoxifierea organismului?

„Detoxifierea se referă la pașii pe care organismul îi face pentru a descompune, metaboliza și elimina substanțele nocive. Aceste substanțe pot proveni din surse externe, cum ar fi alimente, băuturi, medicamente și produse de îngrijire a pielii. Sau surse interne, cum ar fi hormonii și procesele de descompunere a proteinelor. Când ne gândim la detoxifiere, cei mai mulți dintre noi se gândesc la ficat, deoarece este principalul organ de detoxifiere. Totuși, mai există încă 4 organe care au un rol la fel de important în menținerea sănătății corpului: plămânii, rinichii, intestinul gros și pielea”, explică nutriționistul.

Metode de detoxifiere

„Există multe moduri diferite de a face o detoxifiere a organismului. Iată în continuare câteva îndrumări simple, ușor de urmat, pentru o detoxifiere naturală după excesele din perioada Sărbătorilor.

Eliminați din dietă:

  • Cofeina
  • Zahărul
  • Alcoolul
  • Carbohidrații rafinați
  • Tutunul
  • Uleiurile saturate
  • Coloranții și îndulcitorii artificiali
  • Conservanții
  • Mâncarea procesată și junk food
  • Carnea cu cantități mai mari de grăsime, cum ar fi vita și porcul
  • Orice alimente la care știți că sunteți alergic sau sensibil”, este recomandarea specialistului.

Ce e recomandat să consumăm?

„Apă – hidratarea este extrem de importantă. Beți cel puțin 2 litri de apă pe zi pentru a ajuta rinchii să elimine toxinele și pentru a susține sănătatea tractului intestinal.

Fibre, magneziu și probiotice pentru o mai bună digestie.

Antioxidanți – Vitaminele A, C E plus zinc pentru a proteja țesuturile de deteriorare.

Fructe și legume organice.

Carnea albă, cum ar fi puiul sau peștele alb.

Fasole și leguminoase”, adaugă nutriționistul.

Recomandări pentru un stil de viață sănătos

„Somn – În perioadele de detoxifiere a organismului este extrem de important să te odihnești. Recomand cel puțin 8-10 ore de somn pe noapte.

Respirație – Stați într-un mediu liniștit timp de cel puțin 10 minute pe zi și exersați respirația lentă și constantă. Asta ajută la curățarea plămânilor.

Transpirație – Faceți exerciții fizice, faceți saună sau o băi fierbinți pentru a ajuta pielea să transpire toxinele

Evitați factorii de stres emoțional în această perioadă (emoțiile pot fi și ele toxice)”, este de părere nutriționistul Gianluca Mech.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts