Tuturor ne place să mâncăm dulciuri, fie că sunt ele cumpărate de la magazin, de la cofetărie sau preparate în casă. Știm foarte bine însă că acestea sunt de cele mai multe ori problematice din pricina numeroaselor ingrediente artificiale pe care le conțin.

Nutriționistul Gianluca Mech ne dezvăluie câteva ingrediente din care ne putem prepara acasă dulciuri sănătoase și foarte bune la gust. Atunci când preparăm în casă deserturi, avem varianta de a înlocui ingredientele nocive, precum zahărul și făina, cu altele, mai sănătoase. Iată în continuare câteva exemple în acest sens!

Unt de arahide

„Una dintre principalele grăsimi din untul de arahide este acidul oleic. Studiile arată că acesta ajută la echilibrarea nivelului de colesterol, la reglarea zahărului din sânge și a tensiunii arteriale. Aceste lucruri contribuie la reducerea riscului de apariție a bolilor de inimă. Untul de arahide conține și Omega-6, de asemenea benefic pentru sănătate. E important să folosim însă unt de arahide pur, fără zahăr adăugat ori alte ingrediente care îl pot transforma într-un produs nociv pentru organism”, recomandă nutriționistul.

Roșcove

„Roșcovele au un gust asemănător cu cel al ciocolatei și reprezintă o alternativă sănătoasă la zahăr sau alți îndulcitori. Au un conținut ridicat de fibre, antioxidanți, sunt sărace în grăsimi și zahăr, nu conțin cafeină și nici gluten”, explică Gianluca Mech.

Pudră de cacao

„La fel ca ciocolata neagră, pudra de cacao are un gust delicios și este bogată în vitamine și minerale,  spre exemplu, fier și magneziu, care îmbunătățesc funcționarea celulelor roșii din sânge. Mă refer aici bineînțeles la pudra de cacao pură, neîndulcită. Varianta neprocesată are de obicei o culoare ceva mai deschisă și un gust intens fructat”, mai spune acesta.

Ciocolată neagră

„O veste bună pentru pacienții cu diabet. Consumul de ciocolată neagră în cantități mici poate îmbunătăți controlul insulinei și al nivelului de zahăr din sânge. Asta grație flavonolilor care se găsesc în boabele de cacao. Problema este că majoritatea ciocolatelor care se găsesc pe piață conțin cantități prea mici de flavonoli și au zahăr adăugat. Există varianta ciocolatei negre, cu cel puțin 75% cacao pe care chiar și diabeticii o pot consuma în cantitate mica, de poftă”.

Banane

„Puteți folosi bananele în smoothie-uri delicioase, cheescake-uri sănătoase fără coacere sau clătite fără făină. Posibilitățile sunt multe și depind de preferințele fiecăruia. Bananele sunt bogate în potasiu, fibre și zaharuri naturale. Deoarece conținutul de zahăr natural al fructului este echilibrat cu fibre, asta ajută la menținerea unui nivel sănătos al glicemie”, dezvăluie specialistul.

Dulciuri și gustări sănătoase fără zahăr

”Există în comerț dulciuri și gustări sănătoase, fără zahăr și aditivi, complet sănătoase. Eu am studiat ani la rând acest domeniu și am reușit să creez o linie de produse „Glicemic Friendly”, parte din gama Dieta Tisanoreica. Acestea sunt gustări și dulciuri delicioase special concepute pentru cei care vor să slăbească ori să își mențină silueta, pentru diabetici sau pentru cei ce țin o dietă ketogenică.

Related Posts