A List Magazine ∙ June 7, 2022 ∙ 5 min read

Vara și-a intrat în drepturi, iar cei mai mulți dintre noi se gândesc deja la vacanță. Și cum turismul românesc a avut de suferit în pandemie, ne-am întrebat care au fost provocările în acest domeniu și ce strategii au aplicat oamenii de business din domeniu pentru a supraviețui. Ne-a dat câteva detalii Alexandra Bogatu, unul dintre cei mai tineri antreprenori de la noi și fondator Rezident.

Am avut o perioadă dominată de pandemia de Covid. Care sunt cele mai provocatoare aspecte ale acestei situații pentru industria horeca/ospitalității? 

Pe noi pandemia ne-a afectat extrem de tare. Într-o săptămână, am ajuns de la un grad de ocupare de 90% la sub 10%. Majoritatea turiștilor noștri fiind străini, închizându-se granițele și anulându-se zborurile, nu au mai putut ajunge la București. A fost un moment de cotitură, pe care l-am folosit să ne reinventăm. Ne-am regrupat și am început să funcționăm într-un sistem hibrid, oferind opțiuni de ședere pe termen lung pentru studenți. Așa am reușit să ne menținem pe linia de plutire. În schimb, pentru activitatea noastră pe litoral, cred că această perioadă a fost benefică, românii “redescoperind” litoralul nostru, cu atât de multe restricții de călătorie în afara țării la care eram supuși, din dorința de a nu interacționa cu mulți oameni în spațiul ales pentru vacanță și având și sentimentul că rămânând în țară pot controla mai bine o posibilă situație critică. Per total, simt că s-a produs o schimbare de comportament a turiștilor, care acum sunt mai deschiși către variante alternative de cazare, precum apartamentele de închiriat in regim hotelier.

Ce strategie de marketing merită abordată în această perioadă? 

Nu sunt adepta campaniilor de marketing agresive. Noi suntem prezenți atât în online cât și în offline, dar oferind servicii complet digitalizate, orientate către turist, cu multă atenție la detalii și la ce îl face fericit în vacanța lui petrecută la noi, majoritatea oaspeților noștri se reîntorc și ne și recomandă prietenilor lor. Turiștiii multumiți sunt cea mai bună strategie de marketing.

Ce calități trebuie să aibe cineva care vrea să facă un business în domeniul acesta? 

Ca în orice business, trebuie să îți placă foarte tare ceea ce faci, pentru că cel puțin la început, orele de muncă sunt foarte multe. Cred ca un antreprenor trebuie să fie visător, ambițios, bine organizat și nu în ultimul timp rezilient. 

Știu că ești pasionată de design interior și că ai adus această latura în businessul tău. De unde vine inspirația, atunci cand ai un proiect nou? 

Pentru mine, designul interior este ceva foarte personal, pentru că pasiunea a fost insuflată de către mama. Când eram mică și veneam la București, mergeam împreună la magazine de mobilă, ne duceam în anticariate prin Centrul Vechi și ne lăsam inspirate de toate locurile prin care călătoream. Acum, încerc să mă las inspirată de energia locului, de tipologia clientului pe care îl voi avea, având mereu în minte bugetul disponibil pentru amenajare.

Câti oameni ai angajați în acest moment? 

Echipa e formată în acest moment șapte angajați full time și cinci part time. 

Și cum vezi dezvoltarea turismului în România, acum? 

Cred că turismul în România se bucură de o creștere bună, așteptată. Nu mă refer aici doar la servicii mult mai de calitate, dar și la locații noi, frumoase, care oferă o alternativă reală turiștilor care își doresc să își petreacă vacanțele în România. Avem atât de multe lucruri de oferit, dar nu suntem în stare – auzim des asta. Părerea mea este că trebuie să începem să și vedem efortul unor antreprenori, să ne bucurăm de ce ne oferă, să lăudăm și să prețuim. O vacanță în România e întotdeauna privită mai critic decât una în afară, nu spun că turiștii nu au dreptate în multe situații, dar cred că trebuie să fim conștienți și să apreciem îmbunătățirea serviciilor oferite în industria turismului, inovația, ambiția și ospitabiltatea de la noi.

Cum ai știut că acesta este drumul tău? 

Mi-am dorit mereu să fiu antreprenor, iar acest business1 mi se potrivește ca o mănușă, oferindu-mi satisfacții pe toate planurile. În acest moment sunt un om împlinit, ceea ce mi-am dorit mereu. Dar în spate sunt ani de studii, muncă de angajat în multinaționale, multe călătorii de business, pasiunea pentru decorațiuni interioare care m-au așezat pe acest drum.

Care sunt după părerea ta ingredientele unui business de succes?

Din punctul meu de vedere, un business de succes este o afacere care aduce plus valoare industriei în care activează, cât și societății. E un business care traversează momentele critice cum a fost pandemia, reinventând-se și reorganizându-se ca să poată păstra calitatea. E important antreprenorul, cu dorința de a crea valoare, cu inovație, cu viziunea lui, e importantă și echipa pe care o formează și îl susține și îl urmează.

Related Posts

Sharon Stone povestește că pierdut nouă sarcini de-a lungul vieții

Sharon Stone (64 de ani) face consfesiuni dureroase despre cele nouă sarcini pe care le-a pierdut de-a lungul…

Rupert Murdoch, unul dintre cei mai bogați oameni din lume, divorțează de Jerry Hall

Nu există vârstă limită pentru mariaj sau pentru divorț, iar acest lucru e demonstrat cel mai bine Rupert…

Primul tablou oficial cu Ducii de Cambridge, Prințul William și Kate Middleton

Ducii de Cambridge, Prințul William și Kate Middleton, au parte începând de acum de un tablou oficial, făcut…

Irina Rimes lansează noul album, intitulat „Acasă”

Irina Rimes lansează cel de-al patrulea album „Acasă”, compus într-un drum de redescoperire al artistei, care a călătorit…

Alist Bazar. Noutățile săptămânii

Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu lansările și noutățile din toate domeniile. Top Line a…

INNA prezintă single-ul ”Magical Love”

După ce a cucerit topurile muzicale din Europa cu hitul „Up”, regina muzicii dance, INNA, revine cu un…

Barack și Michelle Obama – onorariu de aproximativ 20 de milioane de dolari pentru un podcast

Barack și Michelle Obama au încheiat un contract de 20 de milioane de dolari pentru un podcast de…

Cum să ne amenajăm apartamenul? Irina Pătășanu (arhitect) ne arată un ghid în 7 pași

Vara este perioada în care alegem cel mai des să dăm un alt aer locuinței, să mai schimbăm…

Așa mamă, așa fiu – Aurélien Enthoven calcă pe urmele celebrei lui mame, Carla Bruni

Aurélien Enthoven (21 de ani) este fiul Carlei Bruni, fosta primă doamnă a Franței și model de succes….

Anca Alungulesei: “Sportul poate bloca procesul de slăbire! Mintea te îngrașă, mintea te slăbește”

Anca Alungulesei, terapeut în nutriție și creatoarea Psiho-Dietei, proces integrativ de slăbit, cu rezultate pe viață, explică felul…