A List Magazine ∙ June 7, 2022 ∙ 5 min read

Vara și-a intrat în drepturi, iar cei mai mulți dintre noi se gândesc deja la vacanță. Și cum turismul românesc a avut de suferit în pandemie, ne-am întrebat care au fost provocările în acest domeniu și ce strategii au aplicat oamenii de business din domeniu pentru a supraviețui. Ne-a dat câteva detalii Alexandra Bogatu, unul dintre cei mai tineri antreprenori de la noi și fondator Rezident.

Am avut o perioadă dominată de pandemia de Covid. Care sunt cele mai provocatoare aspecte ale acestei situații pentru industria horeca/ospitalității? 

Pe noi pandemia ne-a afectat extrem de tare. Într-o săptămână, am ajuns de la un grad de ocupare de 90% la sub 10%. Majoritatea turiștilor noștri fiind străini, închizându-se granițele și anulându-se zborurile, nu au mai putut ajunge la București. A fost un moment de cotitură, pe care l-am folosit să ne reinventăm. Ne-am regrupat și am început să funcționăm într-un sistem hibrid, oferind opțiuni de ședere pe termen lung pentru studenți. Așa am reușit să ne menținem pe linia de plutire. În schimb, pentru activitatea noastră pe litoral, cred că această perioadă a fost benefică, românii “redescoperind” litoralul nostru, cu atât de multe restricții de călătorie în afara țării la care eram supuși, din dorința de a nu interacționa cu mulți oameni în spațiul ales pentru vacanță și având și sentimentul că rămânând în țară pot controla mai bine o posibilă situație critică. Per total, simt că s-a produs o schimbare de comportament a turiștilor, care acum sunt mai deschiși către variante alternative de cazare, precum apartamentele de închiriat in regim hotelier.

Ce strategie de marketing merită abordată în această perioadă? 

Nu sunt adepta campaniilor de marketing agresive. Noi suntem prezenți atât în online cât și în offline, dar oferind servicii complet digitalizate, orientate către turist, cu multă atenție la detalii și la ce îl face fericit în vacanța lui petrecută la noi, majoritatea oaspeților noștri se reîntorc și ne și recomandă prietenilor lor. Turiștiii multumiți sunt cea mai bună strategie de marketing.

Ce calități trebuie să aibe cineva care vrea să facă un business în domeniul acesta? 

Ca în orice business, trebuie să îți placă foarte tare ceea ce faci, pentru că cel puțin la început, orele de muncă sunt foarte multe. Cred ca un antreprenor trebuie să fie visător, ambițios, bine organizat și nu în ultimul timp rezilient. 

Știu că ești pasionată de design interior și că ai adus această latura în businessul tău. De unde vine inspirația, atunci cand ai un proiect nou? 

Pentru mine, designul interior este ceva foarte personal, pentru că pasiunea a fost insuflată de către mama. Când eram mică și veneam la București, mergeam împreună la magazine de mobilă, ne duceam în anticariate prin Centrul Vechi și ne lăsam inspirate de toate locurile prin care călătoream. Acum, încerc să mă las inspirată de energia locului, de tipologia clientului pe care îl voi avea, având mereu în minte bugetul disponibil pentru amenajare.

Câti oameni ai angajați în acest moment? 

Echipa e formată în acest moment șapte angajați full time și cinci part time. 

Și cum vezi dezvoltarea turismului în România, acum? 

Cred că turismul în România se bucură de o creștere bună, așteptată. Nu mă refer aici doar la servicii mult mai de calitate, dar și la locații noi, frumoase, care oferă o alternativă reală turiștilor care își doresc să își petreacă vacanțele în România. Avem atât de multe lucruri de oferit, dar nu suntem în stare – auzim des asta. Părerea mea este că trebuie să începem să și vedem efortul unor antreprenori, să ne bucurăm de ce ne oferă, să lăudăm și să prețuim. O vacanță în România e întotdeauna privită mai critic decât una în afară, nu spun că turiștii nu au dreptate în multe situații, dar cred că trebuie să fim conștienți și să apreciem îmbunătățirea serviciilor oferite în industria turismului, inovația, ambiția și ospitabiltatea de la noi.

Cum ai știut că acesta este drumul tău? 

Mi-am dorit mereu să fiu antreprenor, iar acest business1 mi se potrivește ca o mănușă, oferindu-mi satisfacții pe toate planurile. În acest moment sunt un om împlinit, ceea ce mi-am dorit mereu. Dar în spate sunt ani de studii, muncă de angajat în multinaționale, multe călătorii de business, pasiunea pentru decorațiuni interioare care m-au așezat pe acest drum.

Care sunt după părerea ta ingredientele unui business de succes?

Din punctul meu de vedere, un business de succes este o afacere care aduce plus valoare industriei în care activează, cât și societății. E un business care traversează momentele critice cum a fost pandemia, reinventând-se și reorganizându-se ca să poată păstra calitatea. E important antreprenorul, cu dorința de a crea valoare, cu inovație, cu viziunea lui, e importantă și echipa pe care o formează și îl susține și îl urmează.

Related Posts

5 lucruri pe care nu le știai despre Lady Gaga

Lady Gaga împlinește pe 28 martie 38 de ani, ocazie cu care trecem în revistă câteva lucruri mai…

5 nuvele care să-ți retrezească cheful de citit

Iată câteva sugestii de lectură, câteva nuvele care să-ți reamintească de ce îți place să citești și de…

Hugh Grant schimbă actoria cu politica?

Într-un interviu acordat Entertainment Weekly,  actorul britanic Hugh Grant a recunoscut că s-a gândit să se implice într-o…

Diana Ross, la 80 de ani

Legendara cântăreață Diana Ross a împlinit pe 26 martie venerabila vârstă de 80 de ani, iar fiica ei,…

4 trucuri să renunțăm la dulce

Gustul zahărului ne face corpul să elibereze endorfine, oferindu-ne o senzație de calm și de relaxare. Adevărata problemă…

Alist Bazar. Noutățile săptămânii

Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu ceea ce este nou în zona de beauty, fashion…

Lucien Laviscount, vedeta din Emily in Paris, centaur în videoclipul Shakirei

Lucien Laviscount, interpretul personajului lui Alfie, din serialul Emily in Paris, este protagonistul celui mai nou videoclip lansat…

Scarlett Johansson ar putea fi noua vedetă din Jurassic World

Scarlett Johansson (39 de ani) ar fi vedeta care preia rolul principal din noua producție a seriei Jurassic…

Meghan Markle se lansează pe piața de beauty și de lifestyle

Meghan Markle intră cu arme și bagaje pe piața de beauty și de lifestyle cu brandul său recent…

Top 10 cel mai bine plătiți influenceri, în 2024

Cine sunt cel mai bine plătiți influenceri, în 2024, care încasează între 3.234.000 și 1.763.000 de dolari pe…