Andreea Leta ∙ May 19, 2020 ∙ 5 min read

Sustenabilitatea reprezintă cea mai mare tendință a momentului. Mai mult decât un fashion trend, care a atras numeroase nume mari din industrie la nivel mondial, sustenabilitatea se impune din ce în ce mai bine și mai clar ca stil de viață. Iar printre cei care ne ajută cu informație și cu exemplul personal în această direcție, sunt bloggerii și influencerii de fashion. 

Pentru că ne-am cam obișnuit, cel puțin pe plan local, atunci când vorbim despre modă, să asociem ca imagine, mai degrabă, personalități și piese din garderoba feminină, astăzi am ales să stau de vorbă cu 3 domni care activează în zona fashion. I-am întrebat pe Ovidiu Mureșanu (blogger & influencer), Andrei Grigorie (fashion influencer) și Emanuel Iuhas (online endorser/marketing consultant și blogger) despre abordarea lor atunci când vine vorba de modă, mai ales din punctul de vedere al sustenabilității.

Pe Ovidiu l-am văzut participând la numeroase acțiuni dedicate mediului, pe Andrei nu-l poți trece cu vederea la evenimente grație outfiturilor sale complexe, completate adesea de piese vintage, iar alături de Emanuel am participat acum câțiva ani la primul meu eveniment de lansare a unei linii de piese din bumbac organic, a unui brand internațional. Organizarea, răbdarea, informarea corectă și, mai ales, grija față de mediu, par să fie elementele-cheie pe care se bazează atunci când își construiesc garderoba, dar iată, detaliat, ce mi-a mărturisit fiecare: 

Ovidiu Mureșanu

Ovidiu poartă, în poza a 3a, tricou The Stories of O.

Tot timpul am fost de părere că noi, bărbații, avem un stil de viață mult mai grijuliu cu mediul înconjurător. Nu suntem la fel de consumeriști ca femeile (scuze, doamnelor!), nu folosim atât de multe produse de înfrumusețare care pot afecta mediul, în ultimă instanță, nu ne cumpărăm atât de multe haine „doar ca să fim în trend”, deci nu prea încurajăm „fast-fashion”; și cred că pot continua cu exemplele. 

Acum, lăsând gluma la o parte, chiar cred că e din ce în ce mai important să acordăm atenție planetei ăsteia pe care locuim și, de aceea, eu recomand întotdeauna zecilor de mii de followers să cumpere responsabil. Și să recicleze cât mai mult. Să investească în piese de îmbrăcăminte de calitate, care să fie purtabile mai multe sezoane, iar ceea ce își cumpără să fie din materiale eco, organice. 

De aceea, toate colecțiile pe care le-am realizat pentru brandul meu, The Stories of O., sunt din bumbac organic, mătase sau bumbac egiptean reciclat. Iar multe dintre ținutele pe care le port la evenimente și care au fost apreciate întotdeauna, sunt compuse de multe ori din piesele unui tuxedo superb dintr-o colecție mai veche H&M Conscious, pe care le combin cu accesorii diferite, astfel încât să pară tot timpul altele. 

Andrei Grigorie

Andrei poartă: Frac CHIC by Vali Cioban (împrumutat), pantaloni vintage; Jachetă Pif Stephano (împrumutată); Sacou și pantaloni vintage

Din păcate, industria de fashion este una dintre industriile care consumă cele mai multe resurse, motiv pentru care fiecare dintre noi ar trebui să adopte un comportament cât mai ecologic pentru a minimiza pe cât posibil impactul asupra mediului înconjurător.  

De când am descoperit că am foarte multe haine „uitate” prin dressing, haine pe care nu le-am purtat, poate, niciodată, am decis să aplic conceptul de smart shopping – îmi cumpăr doar piese de care am nevoie, încerc să caut articole timeless pe care le voi putea purta și peste câteva sezoane atunci când, poate, tendințele se vor schimba radical. De asemenea, atunci când vine vorba de piese high-fashion, aleg magazinele vintage/second-hand – mai ales online, Vestiaire Collective este unul din favoritele mele. Un alt lucru pe care îl pun în aplicare este împrumutul, în special atunci când vine vorba de piese extravagante – în momentul în care merg la Fashion Weeks, spre exemplu, aleg să împrumut de la designeri locali.

Hainele pe care nu le mai port le donez, fie printre apropiați, fie ONG-urilor care militează pentru diferite cauze de genul, iar cele care sunt prea uzate pentru a mai putea fi purtate sunt reciclate. Marii retaileri (ZARA, H&M) pun la dispoziție diferite programe de colectare – astfel ești sigur că articolele sunt într-adevăr reciclate și nu contribui doar la mărirea numărului de deșeuri –, putând chiar să beneficiezi și de un voucher în magazin în momentul în care alegi să depui item-urile în locațiile selectate.

Emanuel Iuhas

Emanuel poartă, în prima și în a 3a poză, jachetă Vintage Dolce&Gabbana și jachetă de la un vintage store

Sunt familiarizat cu conceptul de sustenabilitate de mai bine de 10 ani, pentru că am interacționat frecvent cu subiectul datorită job-urilor avute la diverse branduri de mass-market în ultimul deceniu. Cred că este important ca bărbații să înțeleagă că inclusiv alegerile lor vestimentare pot face diferența pe termen lung și că a fi sustenabil nu e un moft ci mai degrabă o responsabilitate.  

Sunt un tip creativ, îmi place mult să port lucruri mai puțin comune, iar vizitele la magazinele de tip second-hand/vintage (online sau offline) sunt în rutina mea de shopping. În ceea ce mă privește, încerc mai mereu să mă uit după alternative care sunt (mai)sustenabile, și dacă sunt pus în ipostaza de a alege dintre 2 articole (spre exemplu o cămașă din bumbac normal și una din bumbac ecologic) voi face întotdeauna alegerea sustenabilă. 

Când vine vorba de reciclare, consider că putem da o noua viață hainelor care ne-au servit interesele pentru o anumită perioadă de timp (ideal cât mai indelungata) donând-ule sau alegând să le reciclăm pentru a fi transformate în articole de uz caznic, iar astfel reușind să salvăm o micro-parte de materie primă. Dacă fiecare dintre noi ar face asta, am cheltui mai puțin, am consuma mai puțin și am avea o amprentă de carbon mai mica de-alungul vietii.

Foto: Arhiva personală

Related Posts

Dolce & Gabbana prezintă colecția Zebra Collection

Casa de lux italiană prezintă o nouă colecție plină de farmec numită Zebra Collection. Îndrăzneață și excentrică, celebrând…

Alist Designers boutique: Sugar Couture, un brand dedicat puterii feminine

Andrea David, fondatoarea Sugar Couture, ne spune astăzi povestea din spatele brandului său, pe care ne bucurăm să…

Priyanka Chopra pozează pentru brandul Gloria Vanderbilt Jeans

Fosta Miss World Priyanka Chopra este ambasadorul celei mai noi campanii a brandului Gloriei Vanderbilt Jeans. Actrița cunoscută…

Johnny Depp este din nou ambasador Dior

Actorul în vârstă de 59 de ani a semnat din nou cu brandul Dior, pentru a fi imaginea…

Legendarul creator de modă japonez Issey Miyake a murit

Unul dintre creatorii de modă emblematici de origine japoneză, Issey Miyake, a murit la vârsta de 84 de…

SPRANDI- „TAKE A BREATH” AW22

Cea mai recentă campanie Sprandi, „Take a Breath”, este… despre tine! Despre cum te simți. Despre dreptul tău…

Cine sunt vedetele celei mai noi colecții Hugo BOSS

Modele de top, rapperi, influenceri și sportivi au fost cooptați în noua campanie BOSS. Kendall Jenner, Naomi Campbell,…

UNTOLD 2022 – Fashion de festival

Festivalul UNTOLD, ediția 2022, a început în forță joi seara, iar fanii muzicii electronice au venit din nou…

Care sunt cele mai apreciate branduri de lux de anul acesta

Compania de tech din domeniul fashion, Lyst, realizează anual topul celor mai apreciate și căutate branduri de lux….

Alist Designers boutique: Brandurile lunii august

În luna august alături de noi, la Alist Designers boutique, sunt două branduri pe care trebuie să le…