Andreea Leta ∙ December 4, 2020 ∙ 4 min read

Alături de noi la Alist Designers boutique, în perioada noiembrie-decembrie, este Undress, brandul ce pune accentul pe sustenabilitate și pe atitudinea responsabilă față de mediu, prin frumosul simplității. Mădălina Batalu, fondatoarea brandului, ne-a spus povestea din spatele colecțiilor sale:  

Cum a luat naștere acest proiect? Care au fost pașii pentru prima colecție? 

UNDRESS a luat naștere într-o perioadă în care eu personal mă căutam, voiam sa găsesc acel ceva care să mă facă să mă trezesc cu drag dimineața, să-mi aducă bucurie, să mi se potrivească și să poată deveni my daily job. Sunt o fire care se plictisește foarte repede de orice, iar în antreprenoriat te poți plânge de multe lucruri, dar sigur nu de plictiseală. Mi-am dat seama că designul vestimentar este acel ceva pentru mine și, neavând niciun fel de background în domeniu, m-am apucat de cursuri de design si de business. Am pus pe hârtie – aș zice un business plan – dar sună foarte pompos pentru ce era de fapt, am împrumutat o mașină de cusut de la cineva, aveam un spațiu disponibil pentru atelier, aveam o prietenă care avea o croitoreasă dar nu avea spațiu, ne-am ajutat una pe alta. Am găsit soluții acolo unde nu păreau să fie. Am învățat mult pe cont propriu, am învățat și încă învăț din greșeli, singura constantă din ecuația asta a rămas munca. Iubesc foarte tare ceea ce fac, dar pe langă pasiune cred că e nevoie și de multa muncă, de care n-am fugit niciodată. 

Care sunt primele 3 surse de inspirație pe care te bazezi atunci când pregătești o colecție? 

Mi se pare greu să pun degetul pe ceva foarte concret când vorbim de inspirație. Văd inspirația mai mult ca pe o deschidere în a observa tot ceea ce mă încojoară, în a mă cunoaște pe mine si a nu înceta să mă descopăr. Când ai deschiderea să vezi lucrurile frumoase din jur, acestea rămân în subconștient și renasc sub alte forme. Însă chiar și aici, inspirația aia bună pe care o căutam cu toții vine de cele mai multe ori când te ridici de pe scaun și te apuci efectiv de treabă. 

Cum arată sau cum ai descrie profilul clientei ideale? 

Clienta ideală e clienta informată, care consumă conștient si preferă brandurile locale în locul celor fast fashion. E conștientă de impactul pe care fast fashion-ul îl are asupra mediului înconjurător, de exploatarea forței de muncă. Își pune întrebări legate de proveniența hainelor pe care le poartă si e familiară cu conceptul de sustenabilitate. Nu simte nevoia să epateze prin logo-uri purtate la vedere si nu vrea sa atragă atenția prin ceea ce poartă, ci mai degrabă prin ceea ce e. 

Cum vezi tu schimbările în fashion în acest moment? Dar care este experiența ta personală sau ca brand? Ce s-a schimbat în toată perioada aceasta și care crezi că vor fi urmările? 

Lumea se schimbă constant, e plină de neprevăzut si 2020 cred că e exemplul perfect pentru asta. E o perioadă grea pentru toată lumea, prioritățile se schimbă si ăsta nu e neapărat un lucru rău. Cred că e important să încercăm cu toții să ne adaptăm contextului si să ne facem utili pentru cei din jur, iar în acest sens UNDRESS pregătește o colecție nouă, adaptată nevoilor actuale, pe care abia așteptăm sa v-o arătăm! 

Ce îmi poți spune despre colecția pe care ai adus-o la A List Designers Boutique?

Cu fiecare colecție nouă îmi doresc să exprim din ce in ce mai mult cu libertatea pe care mi-o lasă ideea de simplitate, să transmit cât mai mult prin piese minimaliste ce completează personalitatea femeii care le poartă. Astfel, cea mai recentă colecție, „Watch me bloom” , vorbește despre felul în care fiecare femeie ajunge să se descopere si să se cunoască, în ritmul si în felul ei. Rochiile cu detalii grafice, cămășile asimetrice, paltoanele oversize – toate cu croiala și finisaje impecabile – sunt piese atemporale care merg cu aproape orice din garderobă și care pot fi purtate mulți ani de-acum încolo. 

Alături de noi în acest proiect prezentat de Mastercard, se află și partenerii de la București Mall Vitan. 

Foto: PR

Related Posts

Trend Challenge. Momente memorabile cu bijuteriile Pandora (VIDEO)

De Sărbători, poți să fii și tu Moș Crăciun și să aduci bucurie, oferind cadoul potrivit persoanelor dragi….

LOOR Jewelry: Un brand de bijuterii dedicate femeii creative

LOOR jewelry este acel brand pe care te poți baza în fiecare zi pentru inspirație și pentru a-ți exprima…

Cel mai frumos Crăciun e acum

Cine spune că nu îi place să primească de Crăciun cadouri sau Crăciunul, în general,– cu excepția lui…

Antreprenoriat la feminin, la prima ediție

A List Magazine a fost alături de Andreea Tudorache, Owner Beauty Connection și de Andra Pintican – fondatoarea…

Cele mai spectaculoase apariții de la British Fashion Awards 2022

O mulțime de vedete au luat parte la gala British Fashion Awards 2022, care a avut loc la…

Te așteptăm pe 17 decembrie la Crazy Christmas!

Ți-era dor de unul dintre târgurile noastre? Nu mai e mult și ne revedem la Crazy Christmas, pe…

C&A x Alist Magazine: Ne vedem la shopping în weekend!

Suntem din ce în ce mai aproape de unul dintre cele mai frumoase ale anului, așa că pregătirile…

Chanel aniversează 90 de ani de creație de bijuterii prin lansarea cărții– Chanel Haute Joaillerie

Casa de modă Chanel lansează un volum în cinstea aniversării a 90 de ani de cand Coco Chanel…

Recreează lookul momentului cu piese de la designeri români

Serialul Wednesday care poartă semnătura magnificului Tim Burton, a devenit un fenomen încă de dinainte să fie difuzat…

Style inspiration of the week: Emily Ratajkowski și mixul de registre

Pentru că sezonul rece și-a intrat cu adevărat în rol și temperaturile au scăzut considerabil, cuvintele momentului în…