Andreea Leta ∙ October 1, 2020 ∙ 5 min read

Couture de Marie este noul brand pe care îl poți găsi la A list Designers boutique. Designerul ne-a răspuns la câteva întrebări, așa că iată care este povestea din spatele brandului, caracterizat de frumusețe, pe care designerul o definește prin oameni, emotii și natură:

A List Designers Boutique: Povestea brandului Couture de Marie

Claudia Ioniță, ownerul&designerul Couture de Marie

Cum a luat naștere brandul tău? Care au fost pașii pentru prima colecție? 

Brandul Couture de Marie a început timid, dar curajos, în anul 2014. În acel moment am simțit că este momentul să schimb ceva în viața mea pe plan profesional și să mă îndrept către lucruri care îmi aduc bucurie în suflet. După multe gânduri și idei puse pe hărtie, totul ducea în aceeași direcție, către cufărul de amintiri, unde am găsit vechea pasiune a copilăriei, croitoria. Îmi amintesc cu drag cum mama obișnuia să îmi croiască hainele cu mașina de cusut Ileana, în timp ce eu, pasionată de modă și de actualul acelor vremuri, mă ocupam cu modificarea și stilizarea ținutelor. Astfel, Couture de Marie a venit natural, pentru că dragostea pentru haine era deja prezentă în viața mea încă de pe-atunci. După stabilirea direcției în care voiam să mă îndrept, au urmat mai multe etape. Prima a fost cea în care am decis să transform una dintre camerele apartamentului în care locuiam într-un atelier de creație, unde să aprofundez cunoștințele în acest domeniu și să îmi îndrept atenția asupra studiului de modele și forme. Lucrurile au evoluat rapid și, în anul 2015, am reușit să închiriem un spațiu dedicat atelierului și showroom-ului nostru, având chiar și primii angajați. Prima colecția Couture de Marie a fost lansată în anul 2016, iar de atunci reușim sa lansam două colecții pe an.

Care sunt primele 3 surse de inspirație pe care te bazezi atunci când pregătești o colecție? 

Îmi găsesc inspirație în frumos, adică în oameni, emotii și natură.

Ce îmi poți spune despre colecția pe care ai adus-o la A List Designers Boutique?

La A List Designers Boutique participăm cu o colecție extrem de așteptată și dragă nouă, cea de toamnă iarnă – Remember – o colecție inspirată din ceea ce trăim astăzi, o colecție plină de culoare, dar adaptată acestor vremuri. Fiecare dintre noi, mai mult sau mai puțin, în perioada de izolare și distanțare socială, ne-am întors către lucrurile care contează, că mult nu înseamnă neapărat mai bun, că se poate trăi cu mai puțin, tot în armonie și echilibru. 

Am început să lucrez la această colecție chiar înainte de debutul pandemiei, atunci când aveam deja programate mai multe călătorii în afara țării pentru găsirea materialelor potrivite. Însă, neprevăzutul s-a întâmplat și totul a fost anulat. Din dorința de a nu renunța la această colecție, am făcut tot posibilul să găsim soluții și să ne adaptăm situației actuale. Am ales să lansăm piesele treptat, să prezentăm produsele prin intremediul mai multor sesiune de shooting și să ieșim pe piață, în fiecare săptămână cu ceva nou și out of the box.  

Așadar, este vorba de o colecție realizată cu mult efort, în care ne-am implicat total, cu emoții constante și speranțe mari. Ne vom aminti mereu cu drag de aceste vremuri și ne dorim ca dragile noastre cliente să cunoască povestea din spatele colecției și să poarte cu drag piesele Couture de Marie. Colecția  Remember este despre piese vestimentare menite să dureze, modele clasice, cu linii curate și feminine, și despre rochii fluide și cu un aer boem și romantic.

Cum arată sau cum ai descrie profilul clientei ideale? 

Clienta Couture de Marie este o femeie frumoasă, îndrăzneață, plină de viață și feminină. Este vorba despre tipologia femeii puternice, care știe ce vrea, prețuiește calitatea și este pasionată de modă, pentru că brandul Couture de Marie nu este numai despre haine, ci este despre personalitatea fiecărei femei, valori și aspirații. 

Cum vezi tu schimbările în fashion în acest moment? Dar care este experiența ta personală sau ca brand? Ce s-a schimbat în toată perioada aceasta și care crezi că vor fi urmările? 

La nivel global, industria fashion a fost extrem de afectată de această perioadă. Chiar și așa, eu aleg să văd întotdeauna partea frumoasă a lucrurilor și aleg să vorbesc doar despre partea pozitivă. În primul rând, comportamentul de consum al cumpărătorului s-a schimbat și, cel mai important, s-a redus consumul excesiv, clientele s-au orientat către smart și slow fashion, adică aleg să cumpere mai puțin, să opteze pentru calitate și să investească în produse care au în spate o poveste. Totodată, în România, am observat o comunitate mult mai legată și implicată, care s-a mobilizat pentru a susține business-urile locale, brandurile românești și de tradiție, lucru care ne-a bucurat. Uite, și voi la Alist Magazin Designers Boutique ați ales să susțineți visul, să ne promovați și vă suntem recunoscătoare. Vă mulțumim!

Presented by Mastercard!

Foto: PR

Related Posts

LOOR Jewelry: Un brand de bijuterii dedicate femeii creative

LOOR jewelry este acel brand pe care te poți baza în fiecare zi pentru inspirație și pentru a-ți exprima…

Cel mai frumos Crăciun e acum

Cine spune că nu îi place să primească de Crăciun cadouri sau Crăciunul, în general,– cu excepția lui…

Antreprenoriat la feminin, la prima ediție

A List Magazine a fost alături de Andreea Tudorache, Owner Beauty Connection și de Andra Pintican – fondatoarea…

Cele mai spectaculoase apariții de la British Fashion Awards 2022

O mulțime de vedete au luat parte la gala British Fashion Awards 2022, care a avut loc la…

Te așteptăm pe 17 decembrie la Crazy Christmas!

Ți-era dor de unul dintre târgurile noastre? Nu mai e mult și ne revedem la Crazy Christmas, pe…

C&A x Alist Magazine: Ne vedem la shopping în weekend!

Suntem din ce în ce mai aproape de unul dintre cele mai frumoase ale anului, așa că pregătirile…

Chanel aniversează 90 de ani de creație de bijuterii prin lansarea cărții– Chanel Haute Joaillerie

Casa de modă Chanel lansează un volum în cinstea aniversării a 90 de ani de cand Coco Chanel…

Recreează lookul momentului cu piese de la designeri români

Serialul Wednesday care poartă semnătura magnificului Tim Burton, a devenit un fenomen încă de dinainte să fie difuzat…

Style inspiration of the week: Emily Ratajkowski și mixul de registre

Pentru că sezonul rece și-a intrat cu adevărat în rol și temperaturile au scăzut considerabil, cuvintele momentului în…

Jachetele momentului: Blana artificială, opțiunea principală a marilor case 

Marile case de modă optează și anul acesta pentru înlocuirea hainelor din blană naturală cu piese stylish din…