Brand-uri londoneze pe care trebuie să le cunoști

house of holland

Ţi-am povestit deja despre label-urile pariziene pe care trebuie neapărat să le urmărești – mai jos, fă cunoştinţă cu o suită de label-uri londoneze tot pe atât de cool:

Foto sus: Schiță a colecției primăvară/vară 2016 – Facebook House Of Holland

Joseph

joseph

Fondat în 1972 de către antreprenorul marocan Joseph Ettedgui şi fraţii săi, Maurice şi Franklin, label-ul Joseph este unul dintre primele boutique-uri deschise pe legendara King’s Road din cartierul londonez Chelsea, în anii şaizeci. Business-ul, care iniţial se rezuma la micul magazin ataşat unui salon de coafură, s-a extins treptat, ajungând să includă, în prezent, mai bine de douăzeci de boutique-uri în Londra, magazine în New York, Paris, Leeds şi Manchester. Aruncă un ochi peste creaţiile lor – e imposibil să nu te îndrăgosteşti de siluetele supradimensionate şi estetica minimalistă cu twist-uri inedite.

J. W. Anderson

jw anderson

Jonathan William Anderson se numără printre cele mai respectate figuri nu numai din cadrul scenei londoneze a modei, ci şi la nivel internaţional. Label-ul său omonim se bazează pe o estetică androgină, colecţiile feminine şi cele masculine având adesea multe puncte comune. Începuturile brand-ului sau datează din 2008, când Anderson a lansat prima colecţie menswear, urmată, doi ani mai târziu, de o colecţie-capsulă womenswear, bazată pe linia sa masculină iniţială, care avea succes atât în rândurile bărbaţilor, cât şi cele ale femeilor. Într-un interviu pentru The Evening Standard din decembrie 2012, Anderson a declarat că detestă să creeze rochii, motivând că „Ţinutele de seară sunt pentru ceremonii şi alte evenimente neimportante”.

House Of Holland

holland

Henry Holland a atras atenţia industriei fashion cu linia sa de T-shirt-uri Fashion Groupies, inscripţionate cu mesaje jucăuşe, precum „Get yer freak on Giles Deacon” sau „I’ll show you who’s boss Kate Moss”, începând cu anul 2006. Doi ani mai târziu, şi-a lansat propriul label – House Of Holland – căruia i-a imprimat aceeaşi estetică loud and proud. Creaţiile sale îndrăzneţe şi pline de culoare, au un fanbase de cool girls care le include pe Agyness Deyn, Alexa Chung, Pixie Geldof şi Daisy Lowe.

Orla Kiely

orla kiely

A fost numită de către The Guardian „regina imprimeurilor”. Print-urile create de către Orla Kiley au fost folosite pentru a împodobi o varietate de item-uri, de la mobilă sau tapet la accesorii de bucătărie, şi chiar la o linie de maşini Citroën DS3. Înainte de a pune bazele, alături de soţul sau, propriului label omonim, Olra a creat, pentru o vreme, pălării, la sugestia tatălui său, care observase că în cadrul prezentărilor de la Săptămâna Modei de la Londra, modelele purtau adesea genţi, însă nu şi accesorii capilare. Estetica brand-ului său, creat în 1997, se bazează pe croieli simple, clasice, conservatoare, îmbinate cu imprimeuri geometrice dominate de simetrii.

Emilia Wickstead

emilia wickstead

Originară din Nouă Zeelandă, Emilia Wickstead şi-a descoperit pasiunea pentru creaţie vestimentară graţie mamei sale, care deţinea un boutique de croitorie bespoke în Auckland în vremea în care Emilia era copil. Label-ul său, lansat în 2008, a explodat în popularitate în momentul în care Ducesa de Cambridge a început să îi poarte creaţiile. Siluetele romantice – rochii şi fuste cu croială în linie A, pardesie cambrate, topuri cu detalii feminine – se îmbină cu o paleta cromatică dominată de nuanţe dulci, suave. În prezent, Emilia este creditată cu modernizarea subtilă a regulilor arhaice ale vestimentaţiei formale britanice.

1205

1205

Cu o înclinaţie către estetica şi croiala masculină, 1205, label-ul Paulei Gerbaise este considerat „cel mai bine păstrat secret al modei londoneze”. Absolventă a prestigiosului colegiu Central Saint Martins, Gerbaise şi-a lansat în 2010, alături de partenerul sau arhitect, propriul label, care oglindeşte savoir faire-ul dobândit prin intermediul colaborării sale cu Hardy Amies pe Savile Row.

Foto: hepta.ro, paginile de Facebook ale brand-urilor