În doar patru ani ani, un nume nou în industria de parfumuri a ajuns rapid cunoscut și asta pentru că, spune fondatorul casei, „vei fi mereu surprins de ce vei găsi în sticluțe, amintirea pe care ți-o va evoca ție acel parfum”. Într-o după amiază rece de februarie, am stat de vorbă cu Thibaud Crivelli, CEO Maison Crivelli, în Beautik Haute Parfumerie, despre cum îți alegi un parfum și cât de multe ar trebui să ai, de fapt, în dulap. 🙂 Dar și despre inovațiile tot mai dese în industria aromelor și cum reușim noi, consumatorii, să ne descurcăm în labirintul notelor din ingrediente de care n-am auzit vreodată.
Și-a început cariera lucrând pentru parfumerii și branduri mari din Asia; a locuit în Paris și Londra și fiecare dintre aceste experiențe și-a pus amprenta asupra modului în care vede parfumurile și competiția. „Când te gândești la un parfum, nu e mereu vorba doar despre miros; contează la fel de mult ambalajul, marketingul, designul sticlei sau al magazinului. Ca atunci când vezi o pictură – nu doar imaginea contează, ci și atmosfera expoziției, lumina și muzica, ce-ți spune artistul care îți prezintă lucrările, sentimentele tale atunci când o vezi”, spune Thibaud Crivelli.
Maison Crivelli e o casă de parfumuri cu o istorie relativ recentă. Însă a ajuns cunoscută rapid în lume – parfumurile se vând deja în 250 magazine (și e-shops) din 40 țări. Ce moștenire credeți că va lăsa ea în istoria parfumurilor?
Atunci când am pus bazele acestui brand mi-am dorit foarte mult să surprind oamenii. Am vrut să propun parfumuri de care oricine să se poată apropia cu ușurință, însă în același timp surprinzătoare. Toate parfumurile casei sunt bazate pe momentele mele personale, pe amintirile mele despre un moment – și nu vorbesc aici doar despre arome, ci și despre sunetele acelui moment, culori, sentimente, gustul mâncării, oamenii pe care i-am întâlnit în acel loc și moment… Așadar, sper că brandul va fi recunoscut ca unul dintre cele mai îndrăznețe și mai surprinzătoare din această industrie. Dacă cineva va mirosi un parfum de la Maison Crivelli și va zice „Wow, nu mă așteptam la asta” va fi cel mai mare compliment pe care ar putea să mi-l facă. Și, evident, mi-aș dori ca unul dintre parfumurile mele să ajungă în top 10 a celor mai vândute din lume. (râde)
Dacă ar fi să dați un exemplu de amintire…
Spre exemplu, la Rose SaltifOlia, m-am dus cu gândul la un câmp de trandafiri pe care l-am mirosit chiar în apropierea mării pe când eram copil – a fost una dintre cele mai surprinzătoare amintiri pe care le-am avut despre trandafiri. Pe de altă parte, altcuiva acest miros ar putea să-i stârnească alte amintiri – chiar mi s-a întâmplat de multe ori ca mama și fiul, spre exemplu, să testeze același parfum și să se gândească la două momente diferite din experiența lor comună. Și în asta constă frumusețea experienței!
Și dacă ați face un parfum despre București?
Va fi despre experiența mea aici. Așa că s-ar putea să fie un parfum despre un București pe care nu-l știi, pentru că va fi despre momentele mele aici. 🙂 De aceea nu menționez niciodată locul care m-a inspirat, ci povestesc despre experiența mea acolo. (Parfumurile Maison Crivelli se găsesc în Beautik Haute Parfumerie)
De multe ori, când ne gândim la cum se creează un parfum, ne imaginăm niște laboratoare, cu cercetători serioși în halate albe și cu o mulțime de sticluțe cu poțiuni fermecate. Cum stă treaba, de fapt?
E mai mult decât despre un laborator. Clar, parfumierii înșiși sunt niște oameni de știință, dar și niște artiști, în același timp. Da, trebuie să aibă cunoștințe de chimie (râde) și să știe cum se combină elementele, dar au nevoie și de acel „artistic vibe” care să îi provoace să creeze un parfum îndrăzneț, original, să-și asume riscuri. Eu am ales să lucrez cu câte un alt parfumier pentru fiecare parfum; am vrut să fie diferit la final.
Care a fost impactul ultimilor doi ani asupra industriei de parfumuri?
Desigur, a existat un efect asupra industriei de parfumuri – mai întâi unul financiar, pentru că unele magazine s-au închis, oamenii nu au mai călătorit. Însă, pe de altă parte, în țări mari, ca SUA, Rusia etc oamenii au călătorit în țară și au început să cumpere mai mult din magazinele locale. Apoi, stând acasă, oamenii au început să se preocupe mai mult de ei – au fost creșteri importante în segmentul parfumurilor de interior, în skincare. Cred că, în ceea ce privește parfumurile, putem spune că cei mai mulți au avut tendința să cumpere ce deja mai cumpăraseră, și mai puțin să iasă în oraș să încerce parfumuri noi, să descopere altele.
Când un parfum este… prea mult? Prea multe ingrediente, prea mult purtat și aplicat?
E o chestiune foarte personală. Pentru parfumier, punctul în care știe parfumul este terminat este foarte important, acel punct în care știi că „ăsta e”, nu mai e nimic de adăugat. Pentru că prea mult poate însemna să adaugi inutil tehnici sau ingrediente care nu sunt necesare. Atunci când vine vorba despre cum porți un parfum… depinde din nou, de gustul personal; unii își doresc să poarte un parfum mai puternic, alții unul mai fresh. Cred că nu e prea mult atunci când încă îl simți pe pielea ta, dar nu îl percepi ca și când ar invada totul spațiul în jur. Depinde, cu anii, și de cunoașterea pe care o deprinzi, de încrederea pe care o ai în tine, de spațiul cultural și stilistic la care ești expus.
Câte parfumuri ar trebui să avem în dulap, până la urmă?
Depinde de fiecare. Spre exemplu, cu ani în urmă, eu aveam 2-3 pe care le foloseam în câteva ocazii. Acum, sunt fidel brandului meu și port doar Masion Crivelli (râde), n-aș vrea să fiu infidel. Am 5-6 pe care le folosesc în mod constant. Și, din discuțiile pe care le am cu clienții în magazine, am ajuns la concluzia că aceasta este media. Și că, de obicei, le poartă în anumite momente – unele pentru birou, pentru seară, pentru acasă, parfumuri pe care le iau cu ei în vacanță. Unii oameni nu țin cont de ocazie, alții mixează 2-3 parfumuri deodată, sunt câțiva care urăsc total acest mix, acest layering… Cred că, până la urmă, trebuie să ai în dulap atâtea parfumuri cât te fac pe tine fericit.
Manichiura cu apex, alegerea ideală pentru persoanele cu unghiile subțiri
Dacă ai unghii subțiri și fragile, probabil că te-ai întrebat ce tip de manichiură ar putea fi cea…
Câștigătorii premiilor Digital Divas Awards 2024
Cea de-a 12-a ediție a premiilor Digital Divas Awards a avut loc în seara zilei de 12 septembrie,…
Jennie Garth, ambasadoare pentru o linie de îngrijire a pielii
Celebră pentru rolul jucat în serialul Beverly Hills, 90210, actrița Jennie Garth, în vârstă de 52 de ani,…
Rihanna, strălucitoare, pe coridoarele Palatului Versailles
Rihanna deschide un nou capitol al colaborării cu brandul Dior, celebra artistă fiind imaginea parfumului emblematic J’adore de…
Descoperă noile tendințe pentru tunsori, adaptate pentru toamnă!
Un nou sezon… un nou început! Curioasă să afli care sunt tunsorile momentului? Soluțiile personalizate și ușor de…
David Beckham, imagine și cofondator pentru brandul de wellness IM8
Legenda fotbalului internațional, David Beckham, și Danny Yeung, creierul din spatele Prenetics, pregătesc lansarea unui nou brand de…
SOS! 4 semne clare că părul tău strigă după ajutor
Radiațiile UV, diversele substanțe chimice, tehnicile și produsele de coafare afectează sănătatea părului tău. Stabilirea unei rutine corespunzătoare…
Cum să alegi corect primerul și care sunt greșelile făcute frecvent
Alegerea celui mai bun primer pentru tenul tău și aplicarea corectă sunt esențiale pentru a obține un machiaj…
Angelina Jolie, imaginea brandului Tom Ford Beauty
Angelina Jolie este prima celebritate ambasadoare a brandului Tom Ford Beauty. Lansarea campaniei a fost anunțată pentru 3…
Dolly Parton a lansat rujurile Heaven’s Kiss
Cântăreața și compozitoarea americană Dolly Parton (78 de ani) a lansat o nouă linie de produse cosmetice cu…