În așteptarea Sărbătorilor de iarnă, am stat de vorbă cu Mădălina Stoica-Blanchard, cofondatoarea brandului de parfumerie de nișă Jul et Mad, despre cum s-a născut povestea acestui brand, dar și despre alegerile pe care le facem, pentru cei dragi, de Crăciun.
Jul et Mad este o poveste de dragoste – povestea voastră de dragoste. Povestește-ne un pic despre această întâlnire.
Jul et Mad sunt prescurtările de la Julien și Mădălina, cuplul fondator al casei Jul et Mad Paris și prima cărămidă a casei a fost pusă în 2004, când ne-am întâlnit, din pură întâmplare, la o terasă pariziană, într-o zi de primăvară. La momentul respectiv, eu locuiam la New York, eram studentă, iar Julien, parizian 100%, era la Paris. Eu terminam facultatea, eram în ultimul an cu o bursă care mi-a dat posibilitatea să fac un stagiu în Europa, la Londa, la Paris și la Grasse, pentru a cunoaște industria de beauty – marketing și management pentru industria cosmetică și a parfumurilor. Cum povesteam, eram la o terasă, luam cina singură și l-am văzut pe Julien – era îmbrăcat cu o cămașă bleu frumoasă și un sacou bej ce se reflectau în ochii lui de un albastru nemaivăzut până atunci. A fost o apariție. El a trecut strada și ne-am zâmbit, apoi el și-a continuat drumul. După ce mi-am terminat cina, am plecat și, după mai bine de o jumătate de oră, mi-am dat seama că din partea opusă venea aceeași persoană. Până să intru la hotel, el a trecut de mine, dar se tot întorcea să mă privească și, deși la acel moment franceza mea era foarte nesigură și aleatoare, i-am strigat: Attends! (Așteaptă!) Nu am făcut asta niciodată. Nu am oprit pe nimeni niciodată pe stradă, nici de atunci înainte. Dar a fost acel moment de inspirație divină sau nu se știe ce s-a întâmplat. Nouă luni mai târziu eram la Paris și ne-am căsătorit.
Acela a fost momentul de început pentru povestea Jul et Mag, dar până să avem brandul desigur că au fost mulți ani de muncă și de perfecționare în industrie în SUA și în Franța. Am avut șansă să lucrez de pe Selling Floor, în magazine, ca să îmi plătesc studiile, în timpul facultății. A fost cea mai bună experiență posibilă fiind în fața clientului final și înțelegându-i nevoile. A fost prima mea educație și cea mai bună experiență care m-a ajutat enorm în crearea propriei mărci. După studii am ocupat funcții cheie în companii mai mici și mai mari, în diverse departamente, până la distribuție internațională. După 17 ani în industrie, în 2-10, am decis să opresc tot. A fost foarte greu, mai ales că eram într-o poziție foarte confortabilă, mai mult decât confortabilă, eram numărul 4 într-un grup, cel mai mare grup posibil dar foarte obositor. Așa că m-am gândit ce vreau: să îmi trăiesc pasiunea? Mi-am dat seama că am parcurs toate etapele, așa că într-o dimineață i-am zis lui Julien să spunem propria noastră poveste de dragoste cu parfumurile noastre, cu numele noastre Jul et Mad. Ideea s-a construit în subconștient pentru că toate persoanele ne întrebau cum ne-am întâlnit și se mirau de povestea noastră. Prietenii ne spun exact așa: Jul et Mad. Așa că am avut revelația faptului că avem povestea și că o putem spune și prin parfumuri.
Majoritatea parfumurilor Jul et Mad sunt unisex. De ce?
Nașterea parfumeriei de nișă a fost stimulată de cerința persoanelor de a se îndepărta de parfumeria clasică. Parfumul e legat de amintiri personale. Nu sunt de acord cu faptul că dacă ești doamnă trebuie ca recomandarea să fie de parfum floral. Pe de altă parte, știu că sunt mulți bărbați care aleg mirosuri florale. Mirosul este personal. Nișa dă posibilitatea oamenilor de a alege după dorință, după cum simt și nu impus de norme prestabilite de marketing.
Parfumierii cu care lucrezi au mână liberă în creaţie, în materie de buget şi în alegerea ingredientelor rare, dar evaluarea și ultimul cuvânt în definirea esenţelor ce ies pe piaţă îți aparțin exclusiv. De ce ai ales să procedezi așa?
În cei patru ani de studii intense, dedicate parfumeriei, am avut șansa să studiez arta materiei prime și la un moment dat aveam posibilitatea să mă specilizez ca parfumier sau să merg spre marketing. Am ales marketing pentră că erau alți colegi mai talentați decât mine, dar tot am avut doi ani de pregătire intensivă la materii prime. Iar asta îmi permite să am același limbaj ca parfumierii cu care aleg să lucrez. Nu mă consider parfumier. E o meserie foarte dificilă, sunt foarte talentați. Ultimul cuvânt este al meu pentru că atunci când aleg tema contactez parfumierul știu excat care dintre ei e potrivit. Majoritatea parfumierilor cu care lurcăm au devenit prieteni foarte apropiați, iar în cazul nostru cum toate parfumurile spun o poveste a noastră, despre noi, e foarte important să punem ceva din personalitatea noastră în parfumuri. Nu lucrăm ca alte branduri pe catalog, cu formule prestabilite. Noi lucrăm de la zero. Fiecare parfumier are o semnătură specifică: unii lucrează foarte bine n otele de lemn, alții sunt foarte buni pe florale, exact ca un artist. La început le spunem povestea, ne vedem des. Eu, în mintea mea, știu de la început cum va mirosi parfumul. Am numele, culoarea parfumului. Pentru că toate acestea exprimă povestea. Dar sunt și cazuri în care parfumierii mă surprind cu mirosuri mult mai interesante decât ce aveam eu în minte. Și asta e frumos.
Asta presupune și că succesul sau insuccesul unei esențe sunt în mâna ta. Am dreptate?
E diferit. Noi avem o poveste. Fiecare parfum reprezintă un capitol din povestea noastră de dragoste – Histoire d’Amour 2.0, ultimul parfum, celebrează 20 de ani de când suntem împreună. Noi suntem implicați foarte personal așa că scopul nu e să lansăm un best seller, ci să ne spunem povestea. Avem șansa să fim o casă independentă, așa că în creație totul este liber, apoi vine partea financiară. Nu trebuie să ne aliniem la trenduri. După ce termin partea creativă, intră Julien cu partea financiară și el își înarcă memoria cu detaliile. E foarte complicat atunci când lucrezi în cuplu, dar funcționează fantastic pentru că avem sarcinile foarte bine stabilite. Suntem în perfect echilibru și la perfectă egalitate, cu respect și dragoste.
Mai are sens să te întreb ce înseamnă un parfum de succes, pentru tine?
Da! Sunt mai multe feluri de a interpreta. Pentru mine înseamnă momentul când un client final ne abordează și ne spune că parfumul nostru i-a schimbat viața. Așa cum ni s-a întâmplat recent cu o doamnă care a povestit în lacrimi cum parfumul nostru i-a adus aminte de tinerețea ei și a reușit să o facă să treacă mai ușor printr-un diagnostic dur.
Ce parfum porți cel mai frecvent?
Le port pe toate. În funcție de emoție, fie după culoare, adică în funcție de ce aleg să îmbrac, de dispoziție. Îmi place mult însă o notă de tabac, ca materie primă. Cred că e foarte personal, după cum spuneam, pentru că tata era fumător de țigări Carpați și era și vânător. Când venea de la vânătoare, eu eram cea mai mică, băiatul lui tata, mirosea a pământ, brad și a tutun. Mâinile îi miroseau într-un anumit fel. Mirosul acela mi-a rămas în minte. Pe tata l-am pierdut foarte devreme. De asta spuneam că parfumul face parte din cine suntem, de asta nota de tabac face parte din mine.
Ai pus amintirea asta într-un parfum?
Nu, deocamdată. Și nici nu l-am identificat pe piață. Sunt parfumuri pe bază de tabac, dar nu acela.
Cum ar trebui să fie ales un parfum ca să ne definească? Sau să transmită un mesaj corect – ar trebui să ținem cont de context sau de cine suntem cu adevărat?
La parfumeria artistică sau de nișă, persoanele care o vând știu să dea un sfat. Pentru cine vrea un parfum nou și nu știe ce să aleagă, cel mai bine este să meargă într-o parfumerie de nișă unde va fi sfătuită. Nu poți cumpăra un parfum în 5 minute pentru că evoluează în timp. Îl aplici, pleci 15 minute și te plimbi, apoi vei reveni dacă este parfumul potrivit pentru că vei simți asta. Un alt sfat este să nu mergi cu o prietenă atunci când alegi un parfum. Ea va alege ce îi place ei, va fi subiectivă. Poți merge cu partenerul, cel mult, pentru că e important să îi placă și lui, dar el să nu își dea cu părerea decât dacă este întrebat. Cei care vor să impresioneze doar prin parfum nu este o alegere bună. La un interviu pentru un nou job, de exemplu, nu trebuie să se simtă atât de mult parfumul. Pe angajator ar trebui să îl intereseze mai mult competența, nu parfumul și cum suntem îmbrăcați. Parfumul nu trebuie să deranjeze. La o serată, de asemenea. Când alegi un parfum semnătura ta proprie mergi singură ca să îl alegi.
Devine complicat că alegi un cadou pentru o persoană dragă. Ce soluții avem?
Exact, dacă nu știi exact ce parfum îi place, acum îi poți oferi seturi de testare. La Jul et Mad avem discovery kit, cu esențe de 7 ml. Se pretează mai bine ca și cadou luxos. Această cantitate îi dă suficient timp persoanei să se familiarizeze cu esența și să decidă care îi place mai mult.
Foto: PR
Cele mai frumoase cadouri de Sărbători
Celebrezi cu muzică și cadouri strălucitoare sau te bucuri de momente de liniște în cuplu sau în familia…
Cum să ai grijă de unghiile fragile, în sezonul rece
În sezonul rece, organismul suferă o deshidratare accentuată din cauza temperaturilor scăzute. La fel cum pielea mâinilor tale…
Cum să obții o piele remineralizată cu ajutorul unui tratament natural, special
De-a lungul timpului, proprietățile atribuite nămolului au făcut ca balneoterapia cu nămol să se bucure de un real…
Avon Space, noul concept store – the place to be!
Joi seara, echipa AList a avut ocazia să se numere printre primii invitați care au descoperit cel mai…
Eveniment: primul masterclass de make-up, în noul spațiu Avon Space
Pe 28 noiembrie, începând cu ora 17.30, Avon Space va găzdui primul masterclass de make-up dintr-o serie de…
Viral Sensation: Catrice Aqua Splash Grip Primer
Vrei să ai un machiaj impecabil toată ziua și toată seara? Ai în minte un machiaj special pentru…
Khloé Kardashian își lansează primul ei parfum- XO Khloé
Clanul Kardashian e făcut pentru business. Cea de-a treia născută dintre cele cinci surori ale familiei, Khloé Kardashian…
Martini Nails, manichiura sezonului rece
După Matcha Nails, în tendințele sezonului, este timpul pentru Martini Nails, o manichiură de un verde măsliniu, o…
Party memorabil, la lansarea noului parfum Million Gold For Her
Pe 29 octombrie, brand-ul Rabanne a lansat la București, în cadrul unui party memorabil, noul parfum Million Gold…
Irish Hair, trendul care a luat cu asalt social media
Părul „irlandez” sau „celtic” este cea mai recentă tendință care a luat cu asalt social media. Deși am…