Așa s-a născut povestea unui brand românesc de parfumuri și a unui business pentru care Andreea Rada a simțit că trebuie să agațe roba în cui și să își urmeze visul copilăriei.
De ce parfumuri?
De când eram mic copil, mă simțeam extrem de emoționată la stimulul diverselor arome. Practic, pentru mine, nasul, olfactivul au fost a doua mea inimă, al doilea suflet. Povestea mea? A început, de fapt, pe 6 februarie 1981, în Cluj-Napoca. Crescând, apot, am căutat mereu locuri și experiențe care mă puneau în mijlocul aromelor. Intermediam vânzări de parfumuri, activam la Avon încă de când au venit în România, prin anii ’97-’98, totul ca să pot explora cât mai mult. Pușculița mea era destinată mereu achizițiilor de parfumuri-designer. Primele mele iubiri au fost: Paco Rabanne XS, Chanel Allure, Guerlain Samsara, Chanel Coco Mademoiselle. Când mă parfumam eram fericită, mă simțeam mai sigură pe mine, mai puternică.
Cu toate acestea, prima ta meserie a fost avocat…
În momentul crucial al vieții, când trebuia să îmi aleg cariera, erau două profesii în vogă în acea perioadă: medicina și avocatura. Eu îmi doream să devin medic, mama dorea să devin avocat. Bineînțeles că a câștigat mama! Și, așa, am urmat cariera de avocat. Au fost ani intenși în care am muncit mult. Aveam cauze în toată țara și alergam într-una, dar nu eram împlinită chiar dacă aveam rezultate favorabile pentru clienții mei. Eu mă visam de mică doar în mijlocul parfumurilor, călätorind în lume pentru noi și noi descoperiri.
În 2015, m-am pomenit în mijlocul unei activități care presupunea și vânzare de parfumuri. Nu, nu a fost nici întâmplare, nici coincidență. Acum, privind retrospectiv, la aproape 10 ani distanță, văd cum legea atracției a lucrat pentru mine și m-a pus încet, încet, pe șinele pe care rulez astăzi. Este fantastic ce mi s-a întâmplat. Pot spune că visul meu nu doar s-a împlinit, dar a și evoluat, oferindu-mi oportunități la care nici nu am îndrăznit să sper.
E mai ușor pentru cei care au un drum și o dorință foarte clare?
De fapt, a fost greu momentul în care am pus roba în cui, dar acum mă felicit că am avut curajul să îmi urmez sufletul și în viața profesională și să aleg o altă carieră. Pasiunea a fost cea care m-a ghidat pe acest drum și care acum mă face să fiu fericită, zi de zi, cu tot ceea ce fac. Greutăți și provocări sunt, ca în orice domeniu, dar satisfacțiile și calitatea vieții sunt la cel mai înalt nivel pentru mine.
Pentru mai mulți ani, m-am rezumat la activitatea de comercializare ca retailer și distribuitor de parfumuri orientale și nu numai, în România și în Italia. Am cules foarte multe informații de la clienți și colaboratori, am explorat piața de profil din toată lumea, am călătorit și experimentat foarte mult în domeniul parfumeriei.
Așadar, a fost nevoie de mai mulți pași, până la Andreea Rada Collection?
Când am simțit că am atins maturitatea olfactivă și antreprenorială, am dat viață acelui vis și anume să lansez propriul meu brand de parfumuri. Prin Andreea Rada Collection am creat o lume olfactivă în care parfumul are puterea de a induce o stare de bine. Este o experiență completă. Fiecare parfum poartă o parte din emoția mea și vine să aducă inspirație, sensibilitate, senzorialitate. Aplicarea parfumului este cu adevărat un ritual. Este extrem de important ca atunci când ne parfumăm să intrăm în relație cu parfumul, să fim conștienți de acest gest și să îi dăm voie să își spună povestea.
Cu cine ai colaborat și ce urmează?
Mi-am propus ca pe proiecția parfumului AR să scrie succes, încredere, putere, seducție. Structurile olfactive pe care le propun sunt realizate în colaborare cu mari și prestigioși parfumieri, precum Olivier Cresp, creatorul parfumurilor Light Blue (Dolce Gabbana), Angel (Thierry Mugler), Ange ou Démon (Givenchy) și multe alte capodopere. Producția o realizez în Dubai, în una dintre cele mai prestigioase fabrici de parfumuri. În prezent, lucrez la următoarele două parfumuri care vor fi lansate anul viitor, dar și la lansarea unor produse de beauty adiacente. Între timp, AR Collection este prezent în parfumerii din America, Franța, Anglia, Polonia, Italia și se bucură de succes în rândul clienților.
Ți-ai văzut visul împlinit. Ce te mai motivează acum?
Cred că o parte din pasiunea și emoția mea se găsește în fiecare sticluță și cei care folosesc parfumurile mele simt acest lucru. Există un proverb chinezesc care m-a impresionat profund și mă inspiră: “Mâinile care dăruiesc flori vor păstra mereu o parte din parfumul acestora”. Emoția pe care o simte clientul meu la întâlnirea cu parfumurile mele rămâne parțial în sufletul meu și îmi dă putere, inspirație, încredere și curaj în tot ceea ce fac.
Descoperă parfumurile Andreea Rada Collection și selecția de cosmetice ale Andreei Rada pe site-urile: www.andreea-rada.ro și www.rada-perfumes.ro.
Foto: PR/ Francisc Șandor.
11 produse cosmetice care au revoluționat industria de beauty
În timp ce pentru multe produse cosmetice, numărul de vânzări este asigurat de un mix între o formulă…
Parfumul AF001: cum miroase cerul?
O companie aeriană a lansat în premieră, împreună cu celebrul parfumier Francis Kurkdjian, un parfum creat pentru o…
Cele mai mari trenduri de beauty din 2025
Pasionatele de beauty știu deja ce li se potrivește și ce produse sau proceduri sunt pe placul lor….
Winter Care: cum să previi și tratezi încrețirea și efectul electrizat al părului
Umiditate, schimbări de temperatură, pălării și căciuli, numeroase motive duc la scenariul de groază: electrizarea părului și încrețirea…
Bobul, cea mai populară tunsoare în 2025
Început de an, noi rezoluții și obișnuitul bob? De ce nu, pentru că 2025 marchează o mare revenire…
Wellness Trends 2025: 12 terapii de wellness pentru fiecare lună din an
Un lucru este sigur în industria de wellness, în 2025: există o variantă pentru orice nevoie, oricât de…
Îngrijirea pielii: cum să amâni apariția ridurilor?
Ridurile reprezintă un rezultat inevitabil al îmbătrânirii pielii, dar cu îngrijirea adecvată și produsele potrivite, le poți amâna…
10 cosmetice în care să investești la început de an
Alegerea produselor cosmetice poate fi o provocare. Dacă știi prea puține despre ele, atunci cum vei ști să…
Golden Globes Beauty: ce lookuri au ales câștigătoarele Globurilor de Aur
Globurile de Aur din acest an au transformat expresia beauty & brain în beauty & talent. Premiate pentru…