Alist Designers boutique: Povestea EMA\T, chiar de la fondatoarea brandului

Anca-Maria Turcanu ne spune povestea EMA/T, brandul pe care l-a fondat în urma unei pasiuni moștenite de la mama ei și pe care, în această perioadă, îl întâlnești la Alist Designers boutique. Despre începuturi, despre inspirație și despre cum trece prin pandemie, Anca ne-a vorbit deschis și sincer: 

Cum a început povestea brandului tău? Care au fost primii pași? 

O oarecare înclinație către industria modei am avut-o încă din copilărie. Mama este inginer textilist cu o experiență uluitoare de peste 40 de ani în domeniu. Cu know-how, curaj și corectitudine drept cărămizi, părinții mei au construit de la zero un business de producție – o fabrică de confecții, care este și astăzi în continuă dezvoltare. Când eram mică, evident făceam zeci de rochițe pentru păpuși. Apoi, când eram elevă, mergeam în weekend-uri cu mama la birou și o ajutam la treburile administrative (pentru că în timpul săptămânii mama era mereu plecată în fabrici, în delegații). Făceam orice îi era ei de ajutor: trimiteam fax-uri în Franța, îndosariam corespondețe, făceam calcule de comenzi și volume.În paralel, sora mea s-a alăturat afacerii, după ce și-a finalizat studiile în domeniu și o specializare la un institut celebru de modă din Paris. 

Eu însă, pe parcursul liceului, m-am axat pe zona economică, am pornit-o pe alt drum. După facultate, mi-am început activitatea profesională într-un Big4, locul care mi-a pus bazele a tot ceea ce înseamnă rigurozitatea mea în muncă. Tot acolo l-am cunoscut și pe Vlad, cel de-al doilea fondator al EMA\T Concept. Câteva joburi în corporații gigant și 10 ani mai târziu, eu și Vlad sunem o familie, în care a apărut Ema – o bijuterie de fată cu cârlionți blonzi și ochi albaștri.

Eu eram în concediu de creștere copil, dar lucram pentru business-ul de familie punctual, pe unde puteam să îi ajut pe ai mei de la distanță. Soțul meu a fost cel curajos și m-a convins să învârtim ruleta. După multe liste de pro și contra, am decis să punem hold promițătoarelor noastre cariere corporate și să devenim antreprenori, în business-ul de familie.Nu a trecut mai mult de jumătate de an și aveam amândoi demisiile depuse, bagajele făcute și renunțam la București pentru a începe o nouă aventură în Focșani.Dacă nu era Ema în viața noastră, probabil că nu am fi făcut această schimbare.Acum e evident de unde vine și numele brandului.

EMA\T Concept este un brand încă nou, dar cu o personalitate puternică. L-am creat pentru noi, poate și ca ancoră între viața nouă de provincie și stilul de viață pe care îl aveam în capitală. 

Tot Vlad a avut inițiativa cu acest brand. El a avut ideea să aducem cât mai aproape de cliente (de fapt, fostele noastre colege) calitatea hainelor executate profesional, așa cum până acum doar exportam. Da, da, el e cel mai antreprenor și inovator dintre noi doi! 

A durat fix o lună să creionăm un plan de afaceri, să facem niște calcule și să ne punem pe treabă. Urma să fim cei care au creat primul magazin mobil de haine din România. O rulotă fashion, care să circule în jurul parcurilor de business din capitală, conform unui calendar încărcat pe site. Practic, nu te mai duceai să cumperi haine, veneau hainele direct la tine. În realitate, de la noi cumpărai nu doar haine, ci calitate excepțională și timp valoros.

Ne-am înscris repede și la acceleratorul de idei al Radio Guerrilla, Guerrilla Camp, prima ediție. Am trimis aplicația, imediat am primit confirmarea că am trecut în etapa de preselecții, etapă ce presupunea un interviu OnAir cu Dobro & team. Și acum îmi aduc aminte ce emoții am avut în cele 5-7 minute cât a durat intervenția. Ulterior, am fost oarecum surprinși că am fost selectați printre cei 10 finaliști, auzindu-i pe ceilalți concurenți cu proiecte senzaționate de IT, AI&VR, Recycling, Agricultură și câte altele. But it was happening, și noi eram în extaz. Practic, acela a fost momentul în care ideea noastră de business a fost validată. 

Cele 9 luni de Guerrilla Camp au fost extraordinare, aveam intervenții radio chiar și de două ori pe lună, povesteam ascultătorilor cum avansăm cu implementarea, primeam întrebări live de la ascultători și dezvoltam idei. Ne-am depășit multe limite și am acumulat, pe lângă informații de aur, mai ales un grup de oameni ca noi, cu antreprenoriatul în sânge. Am învățat multe din proiectele tuturor participanților, din sesiunile de mentorat, dar mai ales din discuțiile libere. Această experiență este temelia brandului EMA\T Concept, care, cu mândrie spunem, este acum Avanpost Radio Guerrilla. De fapt, suntem primul brand local de haine înrolat ca Avanpost Radio Guerrilla. 

Am lansat oficial activitatea în Mai 2019, cu rulota cea roșie, pe nume EMA\T Station, în continuă deplasare și cu shop-ul online în paralel. Colecția de debut a fost inspirată din energia prietenelor noastre de la birou. Numele produselor sunt inspirate și ele din vocabularul corporate. De exemplu, fusta mea preferată este Monday Mood, alături de topul Party at the Office. Am păstrat aceeași idee pentru denumirile tuturor produselor de până acum, pentru a ne aminti mereu că am pornit din corporații, acolo ne-am format ca profesioniști și tot de acolo ne-am și luat primele doze de curaj și inspirație.

Alist Designers boutique: Povestea EMA/T, chiar de la fondatoarea brandului

Cum îți găsești inspirația? Ai câteva surse constante de inspirație sau atunci când îți vine o idee o pui în aplicare?

Surse de inspirație sunt la fiecare pas. Depinde de noi să le observăm, să le descoperim. De ceva timp, e la modă conceptul de mindfullness. Nu cred că este doar o modă, recunosc însă că eu nu am deslușit încă ce presupune acest mindfullness (sau poate că este atât de subiectiv încât nu știi când știi ce înseamnă). În schimb, cred cu tărie în arta de a fi prezent, de a te concentra. Să simți fiecare mișcare pe care o faci, să asculți fiecare gând care îți trece prin minte, să înțelegi fiecare cuvânt al interlocutorului tău. Să observi și norii, dar și soarele. Să miroși o floare și să primești amintirile care vin la pachet. Să râzi cu gura până la urechi măcar o dată pe zi. Să fii relaxat și când nu ești în concediu. Să înlocuiești clasicul “Iar este luni…” cu “Ce bine că este luni!”. Cu alte cuvinte, să fii recunoscător pentru că ești, pentru că încă mai ești.

Odată ce exersezi cu tine pentru a fi mai prezent, cred că inspirația vine de la sine.

Să nu crezi că mie îmi reușesc mereu toate acestea. Lucrez mult cu mine, încerc în fiecare zi să fiu mai bună decât am fost ieri. Cea mai mare motivație o reprezintă, desigur, familia mea. Sunt extrem de norocoasă, am un partener care ar muta munții din loc pentru mine. Și împreună ne minunăm în fiecare zi de cei doi copii ai noștri, cu adevărat îngeri.

Inspirația vine din diverse colțuri: din poveștile pe care le citim seara, din călătoriile pe care le facem (chiar și mai mult imaginare, în perioada aceasta), din discuțiile pe care le avem cu prietenii noștri, din experiențele lor de viață. În general, toate acestea se sedimentează și cândva, fiecare element sigur își va găsi locul perfect într-un proiect concret. Similar cu principiul “omul potrivit la locul potrivit” 😊.

Dacă ar fi să construiești profilul clientei ideale, cum ai descrie personalitatea ei? 

Acum dau din casă. Îți voi da un răspuns sincer și nu vorbesc doar în numele meu, ci în numele întregii echipe. Noi, EMA\T, nu credem în acest concept de „client ideal”. 

Tot business-ul nostru este inspirat din femeile din jurul nostru. Unele introverte, altele extroverte. Unele mereu cu bateriile încărcate, altele cu ele epuizate. Unele mame, altele nu. Unele care își cunosc corpul, altele care abia îl descoperă. Și lista poate continua. Misiunea noastră este de a crea nu doar ținute, ci mai ales oportunități să te exprimi așa cum simți, motive să te descoperi și să fii descoperită la fiecare pas.

Pe principiul “Perfecțiunea nu există”, nici măcar nu avem în strategie vreun slide cu titlul “Clientul ideal”. Avem scris însă așa: Stay true to yourself and make your own trends. Share them with us to make together #EMATrends. 

Tot ca parte din reinventarea în noul context, am creat hashtag-ul #EMATrends, unde încurajăm clientele să adauge fotografii purtând produsele noastre. Noi știm fiecare cusătură a fiecărui produs. În mintea noastră sunt registre stilistice întregi pentru fiecare model. Dar nu toată lumea poate să știe tot ce ne-am imaginat noi când am creat modelele și colecțiile. Poate că majoritatea clientelor știu cum să creeze 2 ținute pornind de la același produs, dar sigur nu toate clientele își imaginează 8 ținute folosind același produs.

Iată deci menirea acestui hashtag. Ne dorim mult să capete amploare, să devină un loc din care oricine se poate inspira în crearea ținutelor de zi cu zi. Un catalog cu variante nenumărate de styling pentru aceleași produse.

Alist Designers boutique: Povestea EMA/T, chiar de la fondatoarea brandului

Cum ai traversat perioada de pandemie? Cum resimți acum efectele? 

Ce întrebare grea…Cu tot open-minded-ul pe care, cred eu că, îl am, nu mi-aș fi închipuit niciodată că vom ajunge să trăim astfel de timpuri, asemenea senzații, incertitudini, anxietăți. Evident, fiecare zi este o bucațică de istorie pe care o trăim. Dar să realizez că trecem printr-un moment cu adevărat istoric, sincer, încă îmi provoacă niște frisoane.

Ca business, am avut neșansa ca această pandemie să izbucnească la nici un an de când am deschis activitatea. Lansarea noastră a fost în Mai 2019 și până la finalul acelui an eram mai mult decât convinși că avem un plan solid,  validat, funcționa bine. Participam la aproape toate târgurile de profil, eram prezenți peste tot, ne întâlneam cu oamenii, le povesteam despre noi și despre cum facem lucrurile. Era o feerie de fiecare dată când primeam replica “Ah, voi sunteți cei cu rulota roșie cu haine!”. La evenimentele indoor, unde evident nu puteam merge cu rulota, le arătam tuturor poze din ea, le povesteam despre calendarul deplasărilor prin București. Primeam mesaje “Haideți și la Iași!” sau “Pe când la Sibiu?”. O, ce dor ne este de evenimente și de interacțiunea directă cu clientele…

 Ușor-ușor, începeam să consolidăm numele brandului pe piață. În paralel însă, site-ul nu aducea decât vânzări sporadice, pentru că la nivel național lumea nu avea cum să ne cunoască. Primeam feedback-uri minunate de la cliente, de cele mai multe ori, odată probat un produs, clienta pleca din rulotă îmbracată cu el. Clientele care ne descopereau pentru prima dată, deveneau pe loc cliente fidele – multe dintre ele ne sunt alături și astăzi, este senzațională încrederea lor în noi și suntem infinit recunoscători pentru acest lucru. 

La 9 luni distanță, s-a declarat pandemie. De atunci, rulota stă parcată lângă fabrică. 

În cazul nostru, nu era vorba să ajustăm strategia. Era bine să fie doar asta. Dar nu. Realmente, întregul plan de business era, din senin, mutilat. 

Am fost nevoiți să schimbăm radical modul nostru de a gândi. Perspectiva. Abordarea. Totul. Preț de două luni, onest vorbind, nu ne-am dezmeticit. In fiecare zi aveam call-uri și dezbăteam ce variante avem, cum să facem, ce să implementăm.

Viața însă a aranjat lucrurile. În Mai 2020, am luat o pauză și ne-am concentrat pe nou apărutul membru al familiei. După care, începând cu Iunie, ne-am luminat. Toți din echipă am avut un boom de energie, aveam atât de multe idei încât, fizic, nu am avut când să le implementăm (la unele încă lucrăm). Am turat toate motoarele pe online. 

Am refăcut stoc și am umplut shop-ul cu produsele vedetă, cele mai iubite de către cliente. Am continuat să dezvoltăm modele. Am creat două colecții capsulă: Colecția Loungewear, cu produse casual business, pe care practic le poți purta în orice context (de la meetingurile pe Zoom, până la scurta ieșire după cafea sau plimbările în parc, dar și la birou – când se vor redeschide) și Colecția de Pijamale Less is More, care în realitate sunt articole potrivite 24/24 (ca pijamale, dar și ca piese individuale pe timp de zi). Suntem foarte mândri de aceste două colecții pentru că, dincolo de frumusețea produselor, abordarea noastră a fost să încurajăm clientele să cumpere chibzuit, adică să beneficieze de mai mult, cu mai puțin efort financiar.

Am continuat producția, am acumulat stoc. 

Am citit, am studiat. Am urmărit zeci de webinar-uri. Am participat la Competiția GpeC, unde am avut onoarea să fim nominalizați la categoria Best Fashion e-commerce Website. Am fost selectați la Startarium. Facem parte din RE:Build. Am început un proces de mentorat alături de Daniel și Alina Donici, fondatorii Artesana, cel mai mare producător local de lactate artizanale.

Am încheiat multe contracte de colaborare, listându-ne pe cât mai multe platforme de fashion shopping. Am ales două showroom-uri partenere, unde clientele pot merge fizic si proba produse din colecțiile noastre: unul în București și unul în Galați. Ne-am înrolat în platformele George Moneyback și ING Bazaar.

Am creat și o comunitate de afiliați în 2Performant, care ne ajută să promovăm produsele. Toate resursele le-am direcționat apoi către digital marketing. Și rezultatele au început să se vadă rapid.

Desigur, am făcut și greșeli operaționale. Am livrat eronat niște produse, am omis niște răspunsuri, au întârziat colete sau rambursuri. Reacții am avut din toate registrele: majoritatea clienților ne-au înțeles, au fost răbdători ; am avut cazuri în care am constatat noi că am greșit și am sunat clienta chiar înainte să ajungă coletul la ea ; sigur, unii clienți ne-au “taxat“, și pe bună dreptate. Ceea ce am încercat din răsputeri, a fost să avem o abordare proactivă, să prioritizăm soluționarea erorilor, să facem follow-up cu clientele, să fim mai buni. Conștiința ne e martoră că acolo unde am greșit, a fost fără intenție. 

Ce am învățat însă e că cel mai valoros lucru într-un business este să primești feedback. Ne dorim să primim multe, multe comentarii și păreri de la cliente.

Normal că suntem fericiți atunci când primim mesaje de mulțumire, de apreciere, sau poze și story-uri ale clientelor purtând produsele noastre.

Însă cel mai mult de aplecăm asupra feedback-urilor constructive pe care le primim. Pentru că orice vulnerabilitate este oportunitate de dezvoltare. Și promitem să facem tot ce ține de noi pentru a fi din ce în ce mai buni.

Gura de oxigen a venit în aprilie a acestui an, când ne-am alăturat minunatului proiect Alist Designers Boutique, din cadrul Mall Vitan București. Ne aduce aminte de evenimentele de altădată, dar, acum, în condiții optime de siguranță. Este o mână uriașă de ajutor întinsă nouă, brandurilor locale. Chapeau!

Ce poți să îmi spui despre colecția/colecțiile pe care le-ai adus la Alist Designers boutique?

Marele nostru avantaj în acest business este că producția o facem în propria noastră fabrică de confecții textile. Astfel că, deși am construit acest brand în urmă cu doar 2 ani, am avut toată infrastructura (utilaje, tehnologie, personal cu experiență vastă) pentru a crea o multitudine de modele. De aceea, este foarte posibil ca standul nostru de la Alist să aibă cel mai mare mix de produse.

Am preferat să expunem câte 1-2 produse din fiecare model, în general best sellers, astfel încât clientele să ne poată descoperi din cât mai multe unghiuri și, desigur, să aibă de unde alege. Dacă e cazul ca o clientă să dorească o altă mărime față de ce este deja expus, ne contactează foarte ușor și îi livrăm produsul droit.

Pentru că EMA\T Concept tocmai a împlinit 2 ani, foarte curând vom lansa noul site și, odată cu el, o noua Colecție de Vară, stay tuned. 

Și pentru că vrem să ne arătăm recunoștința față de clienții care ne susțin și prin vizita dedicată la mall, am decis să expunem acolo câteva modele în exclusivitate. Așadar, de reținut, cele mai spectaculoase modele semnate EMA\T Concept sunt disponibile exclusiv la Alist Designers Boutique, vă invităm să ne vizitați!

Alături de noi în proiectul Alist Designers boutique se află partenerii de la București Mall Vitan și Electrolux. 

Foto: PR